
DAIWA | ISPO | MUNICH 2019
Project Team: Wea, Wagner associati
Event: exhibition ISPO MUNICH 2019/20
Usage: Daiwa sportswear FW 2019/20 collection
Floor area: 210 sqm, Ispo Munich
Photo: Marko Tardito
Daiwa, fishing in a glimpse of water




The floor has a bright white finishing mirroring all the things above it. A scenic installation made of fishing rods catches the attention of the visitors. On the external ledwall you can see Daiwa’s videos flowing, while the windowed side walls shine the light on baits and fishing reels.




The eye takes a rest on the left wall, which hosts these fishing reels, heart of the brand.


Some monitors are there to tell us how these reels work, and suddenly we see them in all their naked perfection.

On the central wall you find the item chose by Ispo Award, together with other three iconic products.


Everything is a mirror. Graphics, monitors, sample collection, the table in the meeting room: everything is one and double at the same time.
An ode to the water and to the brand that hung it to the moon.



Daiwa, la pesca è un riflesso sull’acqua
Il pavimento ha una finitura bianca lucida che riflette tutto ciò che sta sopra. E un’installazione scenografica di canne da pesca cattura l’occhio dei visitatori.
Sul ledwall in entrata scorrono i video di Daiwa, mentre le pareti laterali, dotate di vetrine, puntano i riflettori su esche e mulinelli.
Lo sguardo si posa sulla parete laterale sinistra, dedicata proprio ai mulinelli, fiori all’occhiello del brand. Alcuni monitor ne spiegano il funzionamento, mettendo a nudo la perfezione tecnica con cui sono stati progettati.
Sulla parete centrale è esposto il capo selezionato da Ispo Award, affiancato da altri tre prodotti iconici.
Ogni cosa si specchia.
Le grafiche, i monitor, il campionario, il tavolo riunioni dell’area riservata: tutto è uno e doppio allo stesso tempo.
Un’ode all’acqua e al brand che la porta in palmo di mano.